This site uses cookies to help us provide quality services. Using our services, you consent to the use of cookies.

Thank you!

Hi everyone!

2021 Has started and I hope it will be a much better year than the one we will not speak about any more!
At the start of the plague here in Europe in March I've seen a very big spike in new registrations. I'm very happy with that because that means that many people have taken the time to either get their Honda back on the road or give it a proper service.

New registrations:

registrations cropped

E-mails answered: 246

It's been a super busy year, but I've managed to answer or process all emails this year. Questions varied from support request, technical questions, VIN lookups and uploads.

Privacy:

Screenshot 2020 12 20 Blacklight The Markup

I'm not kidding when I tell you that I take your privacy seriously. A nice example are these two tests:

https://themarkup.org/blacklight?url=4-stroke.net
https://themarkup.org/blacklight?url=4-stroke.nl

Security:

This website has been targeted many times by spammers and bots that tried to gain access to your user data. I'm still fighting hard with various tools to keep your data safe!

Donations:

Thank you very much for all your kind donations! All your donations made it possible to pay for another year of hosting and license fees! There will be a fresh and new donation drive for 2021 and I hope you'll be so kind again to help me keep the website up and running.

Please consider a small donation if my library has helped you. Your donation also makes it possible to help people that are not capable of making a donation but are in need of a manual to keep their transportation in working order. You're actually helping others as well! Thank you for that!

Let's make 2021 an awesome year. Let's care for each other!
And I wish you safe travels on your Honda!

[NL] Van Nieuwenhuizen stelt oldtimers vrij van APK-plicht

Voertuigen van 50 jaar of ouder hoeven vanaf 1 januari 2021 niet meer verplicht APK gekeurd te worden. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) schaft de verplichte periodieke keuring voor deze oldtimers af om de lasten voor de eigenaren van deze historische voertuigen te verlichten.

Minister Van Nieuwenhuizen: “Oldtimers zijn vaak in handen van echte liefhebbers. Zij besteden veel aandacht aan het onderhoud van hun voertuig en gaan er relatief weinig mee de weg op. Om de eigenaren niet onnodig op kosten te jagen, hoeven zij als hun voertuig 50 jaar of ouder is straks niet meer naar de garage voor een verplichte keuring.”

Voor historische voertuigen van voor 1 januari 1960 gold al een vrijstelling van de APK-plicht. Vanaf 1 januari 2021 gaat het niet meer om de ‘geboortedatum’ van het voertuig, maar om de leeftijd van 50 jaar of ouder. De APK blijft verplicht voor oude taxi’s, ov-auto’s en ADR-voertuigen (gevaarlijke stoffen), vanwege de functie van dit type voertuigen.

Eigenaren van een oldtimer krijgen vanaf 1 januari 2021 een vrijstellingsbrief van de RDW. Omdat er dagelijks voertuigen zijn die de leeftijd van 50 jaar bereiken, zal het aantal voertuigen met een APK-vrijstelling iedere dag oplopen. Daarom controleert de RDW dagelijks op het register en worden er eventuele vrijstellingsbrieven verstuurd. Vanaf het moment dat het voertuig 50 jaar oud is, krijgt de eigenaar geen APK-herinneringsbrief meer.

[NL] Nieuwe data bij Nederlandse B-Nummers voor Bromfietsen

De volgende lijst komt van een referentielijst van de RDW en de Politie.
Bron: Wegenverkeerswet - Uitvoeringsvoorschriften enz. C IV-b, Document nummer RBB-5-`86.
Aangeleverd door H. van Rossum in 2014.

Letter Nummer Type Carb. Merk Type
K 0002 PA50 - -
K 0005 AB05 - -
A 0007 PA50 - -
A 0028 SS50Z - -
A 0047 PA50 - -
A 0050 AD01 - -
A 0051 AC01 - -
A 0057 AB05 - -
A 0069 AD04 - -
B 0126 PC50K Keihin C4B
B 0126 PF50E-C Keihin C4B
B 0126 PF50E-D - -
B 0132 PS50K Keihin S4B
B 0132 PS50KE Keihin S4B
B 1108 C50 Keihin BC50B
B 1108 C50E Keihin BC50B
B 1110 CD50 Keihin BD50A
B 1110 CD50E Keihin BD50A
B 1123 C50 Keihin 1B637A
B 1123 C50E Keihin 1B637A
B 1123 C50E - 637BLD
B 1124 CD50 Keihin 1B636A
B 1124 CB50E Keihin 1B636A
B 1220 SS50Z Keihin 636A
B 1220 SS50K1 (H) - 672A
B 1220 SS50K1 (N) - -
B 1220 SS50ZE Keihin 636A
B 1220 SS50ZE - 672A
B 1220 SS50E - -
B 1310 PM50 Keihin 678D
B 1310 PF50M - -
B 1310 PM50E - 678D
B 1310 PA06A - -
B 3023 C310 I Keihin DP13 Hov.
B 3023 C310E - DPS13
B 3023 C320E - DPS13/4
B 5004 C320/I Keihin DPS13/4
B 5004 C310/LA - DPS13/1C
B 5004 C310/I Keihin DPS13/4
B 5004 C320/I - DPS13/1C
B 6004 C3203 type 1 Keihin 32A1
B 6004 TT50 - 32B1
B 6004 C321E - 32C1
B 6019 C310S type 1 Keihin 32B1
B 6019 C311E - 31A1
B 7102 P50 Keihin 31A1
B 7102 P50 - DPS13CA1
B 7102 P50 - DPS13CA
B 7102 P50 - (50B)
B 7102 P50 - P50AL
B 7102 P50 - P50B
B 7102 P50 - P50E
B 8105 PC50 Keihin C5A
B 8105 PC50EA - C4A
B 8109 PS50 Keihin S5A
B 8109 PS50EA - S4A
B 9106 TS50 Keihin 32C1
B 9106 C321E Keihin 32C1
B 9121 PF50 Keihin CS4B
B 9121 PF50EG Keihin CS4B
B 9121 PF50E-D - F4A
B 9121 PF50E-E - PA01AML
B 9121 NOVIO - PA01AML

Meer data: https://4-stroke.net/library/b-nummer-identificatie.html

Bron informatie:

IMG 20140208 161205

IMG 20140208 161237

Latest Books/Magazines/Publications