No. 15
Ridderkerk, Januari 1970
Onderwerp: RIJKLAAR MAKEN: ALLE TYPEN.
1. Van elke fabrieksnieuwe machine de test motorolie aftappen en verversen.
2. Klepspeling controleren.
3. Ontstekingstijdstip controleren (contactpunten ontvetten)
4. Ketting spanning controleren.
5. Band en spanning controleren.
De klant instrueren de eerste 100 km. niet sneller te rijden dan 30 km. per
uur en dan terug te komen.
ONDERHOUD:
1. Altijd na de eerste 100 km. de klepspeling opnieuw afstellen.
Stellen van de kleppen na de eerste 100 km. is ook altijd nodig als bij
reparatie een nieuwe klep is gemonteerd.
2. Na de eerste 300 km. de motorolie weer verversen en de klepspeling controleren.
3. Achterketting spannen.
Vooral bij de PS-PC en PF "Amigo", zonder gesloten kettingkast, is het
van belang dat de ketting tijdig wordt gespannen.
De ketting rekt sneller dan in een gesloten kettingkast en indien de ketting
van het tandwiel loopt komt deze klem tussen carter en tandwiel en bes.
chadigd het carter.
WATER IN DE TANK:
Regenwater in de tank van een PC luxe kan voorkomen worden door de hoge
europese geribbelde tankdop te vervangen door de lage aluminium, oud
model Japanse P50 tankdop.
KOPLICHT:
Het licht van de P50-PC en PS kan worden verbeterd door in de koplamp de
stekkers van de rode en gele draden los te trekken en te verwisselen. Rood
aan geel en geel aan rood. Het 6V6Watt lampje in de koplamp verwisselen
voor een lampje van 6V10Watt. Het achterlampje blijft 6V2Watt.
HONDA MOTOR N. V.
Technische Dienst